Jaunais Hyundai Santa Fe: testa brauciens
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI AWD, 7 sēdvietas
Cena, sākot no 39 990 eiro
Pārdošanā tagad
![https://www.whatcar.lv/news/large/1f2403fae59711237cbcade1da31ab36.jpg](https://www.whatcar.lv/news/large/1f2403fae59711237cbcade1da31ab36.jpg)
Šis ir pats lielākais Hyundai, kādu var nopirkt Latvijā un fakts, ka tas ir pieejams ar septiņām sēdvietām, turklāt – salons un vizuālais izpildījums ir ievērojami izsmalcinātāks, kā līdz šim, noteikti ieintriģēs daudzus potenciālos pircējus. Ceturtās paaudzes Santa Fe idejiski seko sava priekšteča pēdās, taču uzlabojumi ir acīmredzami – jau sākot ar to, ka tas beidzot izskatās pēc normāla apvidus auto, par kuru nav žēl maksāt.
Hyundai ir viena interesanta īpatnība – tas ārkārtīgi
strauji pilnveido savu modeļu dizainu. Kamēr daudzi ražotāji cenšas turēties
pie jau nostiprinātās identitātes, Hyundai, šķiet, joprojām ir tās meklējumos –
taču jaunais Santa Fe jau ir tāds, par kuru varētu teikt – stop, šis jau ir
labs diezgan. Arī interjera arhitektūra izskatās gandrīz pabeigta, turklāt
salona apdare ir kvalitatīvāka un, lai arī šur tur prasītos vēl glītāki
materiāli, nekas nerada ne mazākās aizdomas par to, ka ar laiku kaut kas varētu
sākt grabēt.
![](http://www.whatcar.lv/media/hyundai_santa_fe_786.jpg)
Korejiešu autoražotāja stiprā puse vienmēr ir bijis aprīkojums, konkrēti – tā pārbagātība. Laikā, kad citi autoražotāji lielās ar tādiem drošības asistentiem, kas patiesībā bija aktuāli jau pirms pieciem gadiem, Hyundai ir klusi papildinājuši Santa Fe aprīkojumu ar tādām inovatīvām ekstrām, kā aktīvā joslu maiņas brīdinājuma sistēma, kas vienkārši neļauj izbraukt blakus joslā, ja no aizmugures tuvojas kāds cits transportlīdzeklis. Ģimenes tēviem patiks opcija, kas šādos gadījumos neļauj arī atvērt aizmugures durvis – ļoti aktuāli pie skolām rītos, kad samiegojušies vecāki cenšas piebraukt pēc iespējas tuvāk mācību iestādes durvīm.
Tas ir arī lielāks, tātad – ietilpīgāks, turklāt
aizmugurējās papildvietas var lietot arī pieaugušie. Sēdpozīcija ir augsta un
ērta, head-up displejs ir normāls, tāds kā tam jābūt (ātrums un citas pozīcijas
tiek projicētas uz priekšējā stikla, nevis uz kaut kādas mistiskas organiskā
stikla plāksnītes, kas izbīdās virs mērinstrumentu paneļa kā senās zinātniskās
fantastikas filmās par „nākotni”). Šo sarakstu var vēl turpināt, taču īsumā –
viss ir kārtībā. Arī klimata kontroles sistēma ir labāka, nekā, piemēram,
Nissan vai Opel modeļos, bet Krell Premium audiosistēma (1295 eiro
papildaprīkojums) ir vienkārši fantastiska, ļaujot sadzirdēt sīkākās nianses tādos
sarežģītos ierakstos, kā, piemēram, Mettalica „And Justice For All”, taču arī
Red Hot Chilli Peppers, The Pixies un faktiski – jebkas no tavas Spotify kolekcijas
skanēs lieliski.
![](http://www.whatcar.lv/media/hyundai_santa_fe_361.jpg)
Jaunajam Santa Fe ir arī Hyundai HTRAC pilnpiedziņas sistēma, kas sadala griezes momentu starp riteņiem pēc nepieciešamības – atkarībā no ceļa apstākļiem. Tā strādā tīri labi – izmēģinājām gan dziļā sniegā, gan uz apledojuša ceļa. Platforma, uz kuras būvēts jaunais Santa Fe, ir izveidota pilnībā no jauna, taču zem motora pārsega ir jau no iepriekšējā modeļa pazīstamais 2,2 litru dīzeļdzinējs. Atkarībā no noskaņojuma, var mainīt braukšanas režīmus – Eco, Sport un tml., mēs galvenokārt pārvietojāmies Sport režīmā, iegūstot 8,2 litru/100km vidējo degvielas patēriņu. Šķiet, tas nebūt nav slikts rādītājs tik lielam auto ar automātisko pārnesumkārbu.
Vai to ir vērts pirkt?
Jaunajam Hyundai Santa Fe ir ļoti daudz pozitīvu iezīmju, kas būtu jāņem vērā, ja ir interese pirkt kaut ko līdzīgu Škoda Kodiaq, Peugeot 5008 vai Kia Sorento. Ceturtās paaudzes modelis dzīvē izskatās pat labāk, nekā fotogrāfijās, braukt ar to ir patīkami, pateicoties lieliskai trokšņu izolācijai un labi sabalansētai vadāmībai un gaitas komfortam. Taču cena arī vairs nav tāda kā pirmskrīzes laikos – Santa Fe maksā atbilstoši konkurencei tirgū, tātad – priekšpiedziņas versijas maksās, sākot no 39 990 eiro, bet pilnpiedziņas Santa Fe maksā, sākot no 45 990 eiro.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...