Hyundai i30 Fastback: pirmie iespaidi
Izmēģinam Hyundai i30 Fastback
Interesants dizains, plašs aprīkojums, laba vadāmība
Cena, sākot no 19 990 eiro
![https://www.whatcar.lv/news/large/755b5f2912a19d892cea0c48b33bc864.jpg](https://www.whatcar.lv/news/large/755b5f2912a19d892cea0c48b33bc864.jpg)
Kā jau
liecina šī modeļa nosaukums, tas nav ne hečbeks, ne universālis. Tas ir
fāstbeks, jeb kaut kas pa vidu starp iepriekšminētajiem virsbūves tipiem.
Hyundai to sauc arī par “piecdurvju kupeju”, netieši rosinot vilkt paralēles ar
tādiem modeļiem, kā, piemēram, Audi A5 Sportback. Tiesa gan, pēc izmēriem
spriežot, i30 Fastback drīzāk ir pielīdzināms Audi A3 Sportback, taču daudz
reālāks salīdzinājums ir radniecīgā korejiešu zīmola Kia piedāvātais ProCeed.
![](http://www.whatcar.lv/media/53615569_1008494829351564_9037800355559112704_n.jpg)
Atšķirībā no hečbeka, i30 Fastback ir mazliet sportiskāk noregulēta balstiekārta, bet motori gan ir tie paši – 120 ZS 1,0 un 140 ZS 1,4 litru tilpuma benzīna turbomotori, no kuriem jaudīgākais pieejams ar Hyundai pašu ražoto septiņpakāpju automātisko transmisiju.
Tas, kas
ikvienu Hyundai modeli padara vēl intriģējošāku, joprojām ir aprīkojums. Pat
bāzes modeļiem tas ir salīdzinoši dāsns, ietverot 8 collu izmēra skārienjutīgu
infosistēmas ekrānu ar Apple CarPlay un Android Auto savienojumu viedtālruņiem.
Mūsu testa auto bija arī viedtālruņu bezvadu lādēšanas opcija, atpakaļskata
kamera, LED lukturi, kā arī – sēdekļu apsilde un ventilācija, papildus virknei
citu ekstru.
![](http://www.whatcar.lv/media/53082546_1008494609351586_8303557640265400320_n.jpg)
Ir vērts atzīmēt, ka arī drošības aprīkojums ir vienlīdz adekvāts – joslu maiņas brīdinājuma sistēma, sadursmes brīdinājuma sistēma un autonomā ārkārtas bremzēšanas sistēma ir iekļauta visos i30 Fastback, taču papildus opciju sarakstā ir arī aklās zonas brīdinājuma sistēma.
Jau pirms pāris gadiem klajā nākusī
i30 hečbeka jaunākā versija demonstrēja labu gaitas komforta un vadāmības
līdzsvaru, taču Fastback versijā ražotājs to ir pilnveidojis vēl tālāk. Izteikti
sportiskāks tas nav palicis, taču braukt ar to ir viegli un patīkami –1,4 litru
tilpuma benzīna dzinējs ir kluss, turklāt apmēram tikpat ekonomisks, kā nedaudz
mazāk jaudīgais 1,4 TSI no VW Golf arsenāla.
![](http://www.whatcar.lv/media/53676950_1008494846018229_1909619245226917888_n.jpg)
Jāņem vērā, ka Hyundai i30 Fastback, par spīti nosaukumam, nav radīts ātrumam – tam domāts i30 N variants – taču apdzīšanas manevru veikšana nebūs jāplāno pusstundu iepriekš, jo 0-100 km/h paātrinājumu tas veic 9,5 sekundēs.
Tas ir arī praktisks - bagāžas nodalījuma ietilpība ir vismaz 450 litri. Priekšā sēdošajiem par vietas trūkumu nebūs jāsūdzas un arī aizmugurē pasažieri jutīsies ne sliktāk, kā i30 hečbekā.
Vai to ir vērts pirkt?
Tas ir intriģējošs. Hyundai ir
paņēmuši vienu no pašiem tradicionālākajiem hečbeku klases pārstāvjiem un
piešķīruši tam interesantāku izskatu un labāku vadāmību. Šķiet, ka tieši
dizains ir tas, ar ko i30 Fastback iekaros pircēju sirdis, kaut gan, objektīvi
vērtējot, tas praktiski nedod nekādu pamatu sūdzēties arī citās pozīcijās.
![](http://www.whatcar.lv/media/53668328_1008495039351543_8601796600181817344_n.jpg)
Cena šķiet pieņemama, ņemot vērā tajā iekļauto aprīkojumu, turklāt reti kurš konkurents var piedāvāt tādus pašus garantijas noteikumus kā Hyundai. Tiem, kas domā par VW Golf, Škoda Octavia vai līdzīga izmēra auto iegādi, bet vēlas kaut ko interesantāku, noteikti būtu vērts izmēģināt arī šo.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...