Testa brauciens

Mercedes-Benz GLE 300d: izmēģināts

Izmēģinam jauno Mercedes-Benz GLE
Bāzes versija GLE 300d
Testa auto cena ar AMG Line pakotni 65 820 eiro

Ceturtās paaudzes Mercedes-Benz GLE auto mediju pārstāvju rīcībā pirmoreiz nonāca pērn Ziemeļamerikā, atstājot labu iespaidu – tajā šķita ietverts viss, kas mūsdienās ir nepieciešams lielam un greznam apvidus auto: smalks ādas salons, jaudīgs motors, nevainojams gaitas komforts, kā arī šāda izmēra automašīnai neticami laba vadāmība, ko nodrošina jaunā E-Active pneimatiskā balstiekārta. Protams, visi gudrie aktīvās drošības asistenti, kādus var iedomāties. Taču tas ir stāsts par GLE 450.

Tepat Vecajā kontinentā, Latvijā, pirmais šī modeļa eksemplārs, kas nonācis zem mikroskopa, ir GLE 300d. Tā ir GLE bāzes versija, kurai zem motora pārsega ir nevis 3,0 litru tilpuma sešcilindru motors (kā varētu iztēloties pēc modifikācijas apzīmējuma), bet gan četrcilindru, 2,0 litru tilpuma dīzelis, kas figurē praktiski ikvienā modelī ar Mercedes logo. Vienlaicīgi tas nozīmē to, ka šai modifikācijai nav pneimatiskās piekares.

Ar vairāk nekā 240 ZS jaudu un deviņpakāpju automātisko pārnesumkārbu tomēr izrādās pietiekami, lai 2,2 tonnas smagais auto 100 km/h ātrumu sasniegtu 7,2 sekundēs. Ja par šī motora dinamiku nevar sūdzēties tad par akustiku gan – jo vērīgākie pircēji saklausīs atšķirību starp sešcilindru un četrcilindru motoru. Tāpēc viņiem ir iespēja koncentrēt uzmanību jau uz pakāpi augstāko GLE 350d ar 3,0 litru tilpuma motoru, kam ir par diviem cilindriem vairāk un jūtami sulīgāks baritons. Deviņpakāpju transmisija ir pietiekoši vienmērīga , taču tai ir tendence turēties zemākā pārnesumā, pat neatrodoties Sport režīmā. Tas nozīmē, ka četru cilindru motors par sevi atgādinās biežāk, nekā gribētos.  

E-Active pneimatiskās balstiekārtas neesamība vieniem būs mīnuss, bet citiem – pluss, jo nedaudz samazina auto cenu un turpmākās lietošanas izmaksas. Šis fakts var nepatikt tiem, kas pieraduši braukt dinamiskā režīmā – GLE 300d brīžiem pārāk sensitīvi uztver straujas virziena maiņas un sāk uzvesties kā X-Klases pikaps. Tomēr par gaitas komfortu nevar sūdzēties, vienalga kāds ir ceļa segums, vai arī tā nav vispār.

Vai to ir vērts pirkt?

Viena no GLE stiprākajām pusēm ir salons. Kā ikviens šāda izmēra SUV, arī Mercedes GLE ir piemērots četriem pieaugušajiem, vietas netrūkst, turklāt arī aizmugurē sēdošie var regulēt sēdekļa atbalsta leņķi. Trijatā gan aizmugurē būs pašauri, jo vidējam pasažierim nāksies dalīt vietu kājām ar masīvo transmisijas tuneli. Diemžēl atšķirībā no dažiem konkurentiem, GLE nav pieejams ar septiņām sēdvietām. Šādu opciju piedāvā vien klasi augstākais GLS.

Tas, kas patiks ikvienam, ir pamatīgais monitors priekšējā panelī, kas patiesībā sastāv no diviem 12, 3 collu izmēra ekrāniem. Viduskonsoles augšpusē esošais ekrāns ir skārienjutīgs un klausa pirkstu komandām kā dažs labs viedtālrunis. Par cenu – mūsu testa auto izskatījās iespaidīgi, pateicoties AMG Line komplektācijai, kas maksā 3050 eiro bez PVN, automašīnas cenu sadārdzinot līdz 65 820 eiro. Iesakām papētīt arī GLE konkurentus, to vidū atjaunināto Lexus RX, BMW X5 un Audi Q7.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Mercedes-Benz G-klase

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Varētu domāt, ka nav objektīvu iemeslu, lai iegādātos G-klasi, taču šis SUV sniedz daudz emociju. Tas ir ārkārtīgi spējīgs nelīdzenā apvidu, taču uz līdzena ceļa vairums konkurenti būs labāki, turklāt arī ievērojami lētāki. Tiesa, teju nevienam nav šāda modeļa reputācija, turklāt ir grūti neļauties “vecās skolas” šarmam.