Volvo XC40 T5 hibrīds: pirmie iespaidi
What Car? Gada auto titula ieguvēja hibrīdversija
10,7 kWh akumulators
Elektriskā režīmā var veikt līdz 44 km

Pateicoties 2l/100
km degvielas patēriņam, Volvo XC40 plug-in hibrīds kļuvis par efektīvāko
zviedru krosovera versiju. Tieši XC40 2018. gadā ieguva What Car? Gada auto
balvu. Ekonomiskākais, bet vai labākais?
Laika gaitā Volvo
kļuvis par īstu plug-in hibrīdu karognesēju. V60 modelis Eiropā bija viens no pirmajiem,
kas ieguva dīzeļa-elektrības modifikāciju, bet līdz ar XC40 spraudņa hibrīda
versiju, Volvo ir kļuvis par pirmo auto ražotāju, kas piedāvā PHEV versiju
visam aktuālo modeļu klāstam.
KĀDS TAS IR?
XC40 ir nedaudz
atšķirīgs no saviem elektrificētajiem sugas brāļiem. Pirmkārt, tam ir mazāks
dzinējs – 1,5 litru agregāts ar 180 ZS, kas ir ļoti piemērots šāda izmēra
automašīnai. Otrkārt, uz aizmugures ass neatrodas elektriskais motors. Tā vietā
82 ZS elektromotors savienots ar septiņpakāpju divsajūga automātisko
pārnesumkārbu, tāpēc XC40 pieejams tikai ar priekšējo riteņu piedziņu.
Kā jau spraudņa
hibrīdam pieklājas, arī šim XC40 ir nelieli izmeši – 48 g/km. Tas padara
krosoveru draudzīgāku gan dabai, gan jūsu maciņam.
Kā liecina
oficiālie dati, ar pilnībā uzlādētu 10,7 kWh akumulatoru iespējams veikt līdz
44 km garu distanci. Lai pilnībā uzlādētu bateriju, 0-100% uzlāde pie standarta
rozetes ilgs līdz sešām stundām, bet, izmantojot lādēšanas stacijas Type 2
kabeli, laiks sarūk līdz 2,5 stundām.
Ar uzlādētu
akumulatoru, XC40 vienmēr uzsāks braukšanu elektriskajā režīmā – klusi un
mierīgi. 1800 kg nastu uzveļot 82 ZS elektromotoram, paātrinājums ir
nesteidzīgs, taču pilnībā pietiekams, lai sekmīgi pārvietotos sastrēgumstundās.
Tiklīdz centīsieties tikt stāvā kalnā vai straujāk uzņemt ātrumu,
elektromotoram asistēs iekšdedzes dzinējs.
Benzīnmotora
pieslēgšanās un darbība ir klusāka nekā Peugeot Hybrid4, mierīgajai motora
darbībai saglabājoties arī šosejas režīmā. Pat brīdī, kad tiek pamatīgāk nospiests
akseleratora pedālis, trīscilindru motors nebūs trokšņains, radot vien
minimālas stūres vibrācijas. Tiklīdz abi motori saslēdzas tandēmā, 262
zirgspēku dinamika ir iespaidīga, taču uz slapja seguma vadītājam jābūt
uzmanīgam, lai nezaudētu priekšējo riteņu saķeri.
Pārslēgšanās starp
iekšdedzes dzinēju un elektromotoru nebūs tik harmoniska kā T8 spraudņa
hibrīdā, taču plūdenāka nekā Hybrid4. Pie bremžu pedāļa jūtības gan nāksies
kādu laiku pierast.
10,7 kWh akumulators
neizbēgami uzaudzējis XC40 hibrīda svaru, taču tas nav būtiski ietekmējis
krosovera gaitas īpašības. Līdzīgi kā standarta XC40, arī šeit līkumos būs
jūtamas nelielas virsbūves svārstības, sportisku braukšanas pieredzi atstājot
otrajā plānā. Tā vietā labāk izbaudīt nesteidzīgu un komfortablu braucienu. Brauciena
līganumu pavisam nedaudz ietekmēs 19 collu vieglmetāla diski, liekot sajust
tikai būtiskākās seguma nepilnības.
Arī hibrīda
modifikācija saglabājusi vienu no XC40 galvenajiem trumpjiem - interjera
kvalitāti. Salonā redzami augstas kvalitātes materiāli un mīkstas virsmas, ko
papildina patiesi komfortabli sēdekļi. Arī aprīkojums ir ļoti bagātīgs, taču to
izskaidro fakts, ka hibrīda versiju ar sliktu aprīkojumu gluži vienkārši nav
iespējams nopirkt.
Mūsu izmēģinātais
XC40 Plug-in hibrīds ieguvis Inscription aprīkojuma versiju, kas ietver Harman
Kardon audio sistēmu, 19 collu vieglmetāla diskus, elektriski regulējamu vadītāja
sēdekli ar atmiņu, bezvadu uzlādi tālrunim un citas ekstras.
Nedaudz neticami,
taču bagāžas nodalījums ir tieši tikpat liels, cik standarta XC40, turklāt zem
bagāžnieka grīdas atradusies rūme arī nepieciešamajiem uzlādes vadiem. Tas
nozīmē, ka XC40 būs iespējams ievietot vairāk bagāžu kā 3008 Hybrid4. Arī salona
ietilpība nav sarukusi, aizmugurējiem pasažieriem izbaudot klases līdercienīgu
plašumu.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Tāpat kā vairumam spraudņa
hibrīdu, arī šeit pircējiem nāksies maksāt vairāk, lai iegūtu automašīnu ar
zemākiem izmešiem un iespēju samazināt degvielas rēķinus. Ņemot vērā papildus ieguldījumus,
ir svarīgi aprēķināt, vai hibrīda
tehnoloģija spēs atmaksāties. Ja ieguvumus neredzat, XC40 vēl joprojām iespējams
iegādāties ar benzīna vai dīzeļa dzinējiem.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...