Testa brauciens

Hyundai Ioniq 5 pirmais brauciens

Ietilpīgs elektroauto no Hyundai
481 km sniedzamība
Genesis markas cienīgi apdares materiāli

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

Futūristiskas gaismas, ultramoderna platforma un ambiciozs salons izvirza Ioniq 5 bezizmešu šova priekšplānā. Vai tas noturēs lomu?

KĀDS TAS IR?

Hyundai Ioniq 5 ir zīmola pirmais elektromobilis, kas radīts uz jaunās specializētās moduļveida platformas. Pirmās paaudzes Ioniq vēl paredzēja iekšdedzes dzinēju hibrīda versijā, kas attiecīgi ierobežoja agregātu izvietojumu un samazināja salonu, turpretī Ioniq 5 ir simtprocentīgi elektromobilis. Tāpēc baterija ir veiksmīgāk integrēta grīdā, un automobilim ir zems smaguma centrs un optimāls izsvarojums.

Kam ikdienā būs daudz lielāka vērtība – salonā ir vairāk vietas, patiesībā daudz vairāk nekā jebkurā citā Hyundai, izņemot mikroautobusus. Ioniq 5 garenbāze ir apaļi 3 metri. Tas ir vairāk nekā iespaidīgi tikai 4,6 metrus garai automašīnai un ir vairāk nekā Hyundai Santa Fe, un tikpat, cik Mercedes-Benz ML.

Ārēji Ioniq 5 nemaz nešķiet tik liels, un tas ir veiksmīgu proporciju un talantīgu dizaineru nopelns. Pat ja riteņu bāze nesniegtos pēc rekorda, elektromobiļa dizains tik un tā būtu šedevrs. Tā stūrainās, plakanu virsmu veidotās formas atsauc patīkamas atmiņas par tādiem leģendāriem 80. gadu auto kā Lancia Delta, kaut Ioniq apveidus varētu būt iedvesmojis arī to pašu gadu modelis Hyundai Pony. Ņemot vērā, ka gan to, gan Deltu zīmējis Džudžaro jeb ItalDesign, pretrunas nav. Tā slēpjas kur citur.

Hyundai apgalvo, ka pievilcīgais auto aizsāk Ioniq kā atsevišķa zīmola ceļu, kamdēļ stūres viducī vairs nav Hyundai logotipa. Tomēr pa vienam lielam H palicis gan automašīnas priekšā, gan aizmugurē. Vienlaikus var tikai pabrīnīties, cik daudz sērijveida modelī palicis no 2019. gada revolucionārā Hyundai EV 45 Concept.

Tikko bijām apraduši ar jaunā Tucson restē ‘iemūrētajām’ gaismām, kad Hyundai nāk klajā ar jaunu gaismas izrādi. Ioniq kuba formas LED pikseļi burtiski hipnotizē gājējus un pretimbraucējus. Daži pat gatavi apgriezties un pabraukt gabaliņu līdzi, lai pavērotu suģestējošo gaismas spēli Ioniq 5 bagāžnieka vākā. Audi, vai jūs šo redzējāt?

Kabīne ieintriģē jau ar to vien, ka sākumā tajā nemaz nav tik viegli iekļūt. Hyundai vēlreiz izgudrojis izbīdāmos durvju rokturus, taču nav paspējis izdomāt, kā tos izbīdīt. Lai izvilktu klavieru taustiņa izmēra sviru un atvērtu durvis ar vienu roku, nepieciešama pianista roku veiklība. Automašīna gan to paveiktu jūsu vietā, bet tikai apmaiņā pret 1990 eiro tikai dārgākajā komplektācijā Premium un tikai kopā ar saules baterijām jumtā. Ambiciozs plāns.

Toties interjers ir pūļu vērts. Atbrīvots no standarta viduskonsoles, tas ir viesmīlīgs un plašs, turklāt nav pārsātināts ar detaļām. Parocenis ir bīdāms kā minivenos, tāpēc ventilācijas lūkas aizmugurē iestrādātas jumta statņos. 12+ collu ekrānu duplekss nekautrīgi atgādina Mercedes vadības paneļus, bet stūre, klimata iekārtas fasāde un pat otrā plāna pogas izgatavotas ar premium atvēzienu un no dārgiem materiāliem. Šķiet, ka Hyundai vēlas izaicināt Audi ne tikai ar diožu lukturiem vien. Sēdekļu apdare gan ir Hyundai sintētiskās ādas klasika, toties aizmugurējais sols ir bīdāms plašā diapazonā, un Premium versijā tas notiek elektriski!

Bagāžnieks ir sekls ar grīdu bampera līmenī, tomēr 527–1600 litru ietilpība runā pati par sevi. Zem priekšējā pārsega nomaskēta papildu mantu kaste, kas der ne tikai lādēšanas kabeļu uzglabāšanai.

KĀ TAS BRAUC?

Viens 160 kilovatu (217 ZS) elektromotors un 73 kWh baterija nu jau izskatās pēc tehniskā minimuma šāda izmēra elektromobilī, tomēr Hyundai neizpauž galveno – Ioniq 5, tāpat kā Porsche Taycan, pieder 800 voltu elektromobiļu elitei. 800 V sistēmas galvenā priekšrocība ir spēja pieņemt lielu uzlādes jaudu (līdz 350 kW), kas savukārt ievērojami paātrina uzlādi. Cita lieta, ka lieljaudas termināļu vēl ir ļoti maz.

Ioniq 5 sver divas tonnas, tāpēc paātrinājums un elastība lielos ātrumos ir normas robežās – 7,4 sekundes līdz 100 km/h un zem piecām spurtā no 80 līdz 120 km/h. Elektromobiļa temperamentu ar pogu tieši uz stūres var iekvēlināt Sport režīmā vai pieklusināt ar Eco. Taču kopumā Ioniq 5 atstāj līdzsvarota un pieklājīgi ātra bezizmešu transportlīdzekļa iespaidu. Lēnīgs tas tiešām nav, taču skaidri redzams, ka Hyundai atstājis vietu modelim ar diviem elektromotoriem un 300+ zirgspēkiem. Dubultie sānstikli teicami dzēš āra trokšņus, bet riteņi ar 19 collu diskiem līgani nes Ioniq 5 pat pa to Siguldas šosejas joslu, ko citi izvēlas neizmantot.

Jaunā E-GMP platforma piedāvā arī citus simpātiskus jauninājumus. Viens no tādiem ir braukšanas virzienu pārslēdzējs uz stūres kolonnas – ērti, kaut arī pilsētā dažkārt jāpārliecinās, kurš virziens tobrīd izvēlēts. Tomēr vērtīgākais jaunās platformas ieguvums ir sniedzamība.

481 km kombinētajā ciklā ir vēlēšanu solījums, tomēr ar pilnu bateriju Ioniq 5 tiešām spēj veikt vairāk nekā 400 km. Ražotāja piedāvātais vidējais patēriņš 16,8 kWh/100 km īstenojams bez māžošanās ar izslēgtu radio un kondicionētāju. Sevišķi nomierinoša ir lēnā rezervju izsīkšana, kad atlikuši mazāk par 100 km: daži konkurenti šajā brīdī faktiski spiež ar steigu meklēt uzlādes staciju, jo lādiņa izsīkšana apsteidz sniedzamības prognozi.

Vēl vairāk – Hyundai ir tik pārliecināts par sava auto bateriju, ka pat aprīko Ioniq 5 ar izvadiem ārējo ierīču, piemēram, skrejriteņa vai elektrovelosipēda, uzlādēšanai.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Fascinējošais dizains, Genesis markas cienīgi apdares materiāli un pēdējās paaudzes elektriskais saturs ļautu Hyundai nosaukt jebkādu cenu. Ioniq 5 Style, kas prasās pēc dažām papildaprīkojuma pakotnēm, maksā no 49 990 eiro, un, kad prasības izpildītas, aptuveni 55 000 eiro. Ja gribas visu uzreiz, bet piemaksājot tikai par 20 collu diskiem, īpašu krāsu un jau minēto solārā jumta un automātisko rokturu kombināciju, Ioniq 5 Premium ir jūsu par 54 990 eiro.

Hyundai Ioniq 5 pat nemēģina kārdināt pircējus ar cerībām uz zemāku sākuma cenu, bet akcentē ko pavisam citu – piemēram, apsolījumu, ka viņu elektromobilis ne dinamikā, ne klavierlakas spozmē neatpaliks no Audi e-tron vai Mercedes EQC. Un šis apgalvojums nav bez pamata.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Hyundai Tucson

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Hyundai Tucson ir laba vērtības un cenas proporcija, pievilcīgs vizuālais izskats un plaša labu motoru izvēle, taču gaitas un vadāmības īpašību ziņā tas atpaliek no dažiem konkurentiem.