Kia Sportage pirmais brauciens
Jaunās paaudzes Sportage
Pieejams ar benzīnu, dīzeli un hibrīdu
Sākumcena - 26 990 eiro
Kia attīstība divās aizvadītajās desmitgadēs bijusi patiesi aizraujoša. Radusies globālās industrijas perifērijā, kompānija vispirms kļuva par Eiropas automobiļu atdarinātāju, bet pēc tam – par meistaru. Pašlaik Kia salonos ir virkne ļoti pievilcīgu modeļu no Stonic līdz Soul un no Ceed līdz Stinger. Jūs tos ievērojat, kolīdz ieraugāt, un tas ir ilga, konsekventa darba rezultāts. Pēkšņi Kia ir uzņēmums ar mantojumu, ar kaut ko, ko var zaudēt.
Ko tālāk? Kia acīm redzami nebaidās riskēt. Ja jaunais Sportage ir rādītājs, tad Kia dizaina stāsta nākamā nodaļa varētu saukties “drosmīgs un avangardisks”, nevis “rūpīgi pilnveidots un izkopts”. Piektās paaudzes Sportage nav “mīlīgs” automobilis – skaidrs, ka tāds tas nav domāts, taču, tāpat kā progresīvā trešās paaudzes mašīna, tas ir izteiksmīgs.
Auto formu esot “iedvesmojusi daba”, un auto izskats iecerēts kā “izsmalcināts un organisks”, taču, skatoties manām acīm, tas drīzāk ir plēsīgs un atgādina ko tādu, pret ko Sigurnija Vīvere savulaik būtu varējusi pacelt liesmu metēju. Vai auto izskatās atšķirīgi? Es domāju gan! Pat “pārliecinošs”, kā to labpatīk aprakstīt Kia. Pievilcīgs? Neesmu drošs. Bet varbūt tas vēl mainīsies, un var saprast, ka ir grūti būt neparasti novatoriskam, strādājot ar SUV; elektriskā EV6 zemais siluets ir parocīgāks materiāls.
Jaunajam Sportage netrūkst ambīciju arī tehniskajā jomā. Pārņēmis lielā Sorento N3 platformu, tas ir ieguvis vieglāku un stingrāku šasiju un piedāvā uzsvērti daudzveidīgu dzinēju klāstu: tajā ir gan pilnā hibrīda spēka agregāti, gan parastie un vieglā hibrīda benzīna un dīzeļa dzinēji. Tam klāt – visu riteņu piedziņa.
Jaunais Sportage izceļas ar to, ka ir īpaši pielāgots Eiropas tirgum – auto ir īsāks un ar īsāku riteņu bāzi nekā globālajam modelim. Kia apgalvo, ka tas darīts, lai auto būtu ērtāks uz Eiropas ielām un ceļiem, bet “apciršana” nav traucējusi to padarīt praktiskāku par priekšteci. Ražošana noorganizēta Kia Slovākijas rūpnīcā Žilinā.
Tam ir jauns augstas klases interjers, kas piepildīts ar digitālajām tehnoloģijām, un braucēju rīcībā ir jaunākās Kia aktīvās drošības sistēmas un vadītāja palīgi. Nav aizmirsts arī par pircējiem, kuriem primārais kritērijs ir cena. Lētākā benzīna mašīna maksā 26 990 eiro, bet pieejamākais dīzelis – 28 990 eiro.
Sportage salons ir pievilcīga vide. Vadītāja priekšā izvietots izliekts platekrāna displeju duets, ko papildina neparastas spuras formas gaisa atveres. Jūs noteikti ievērosiet arī trapecveida durvju rokturus. Interjers ir veidots tā, lai piesaistītu tikpat daudz uzmanības kā eksterjers, un jāteic, ka mērķis ir sasniegts.
Salonā ir arī pulka digitālo tehnoloģiju, taču tās nedominē. Piemēram, klimata vadība ir atsaistīta no galvenā skārienekrāna. Ciktāl ir runa par materiālu lietojumu, Kia “furnitūra” šķiet solīda un labi salikta, lai gan vietām slēdži šķiet bezkaunīgi plastmasīgi, un ne vienmēr var saprast, kā Kia izvēlējās, kur izmantot vai neizmantot mīkstos materiālus.
Salona ietilpības ziņā Sportage ir konkurētspējīgs, taču ne pats ietilpīgākais ģimenes auto. Tas drīzāk tēmē uz statusu “pietiekami liels” un būtībā to arī sasniedz. Aizmugurējie sēdekļi ir piemēroti 185 cm gariem pieaugušajiem, un, ja nepieciešams, uz tiem var sasēsties trīs bērni. Bagāžas nodalījums ir līdzvērtīgs vai nedaudz pārspēj Peugeot 3008 un Škoda Karoq kravas telpu.
KĀ TAS BRAUC?
Mūsu rīcībā nonāca auto ar jauno 1,6 litru benzīna hibrīdu. Tas attīsta 230 ZS jaudu un, kā noskaidrojām, praksē nav izteikti ekonomiskāks kā vieglie hibrīdi. Hibrīdsistēma darbojas klusi un vienmērīgi un demonstrē pozitīvu atsaucību paātrinoties, kaut gan vislabāk tā strādā, braucot mierīgi, nevis sportojot.
Atstājot Sportage Eco režīmā, tas neuzkrītoši žonglē starp elektrisko un iekšdedzes piedziņu un kombinētajā režīmā iztiek ar 7 litriem uz 100 km. Taču izvēlieties Sport režīmu, un jūs redzēsiet, ka akseleratora pedālis ir pārāk jutīgs gājiena sākumdaļā; dzinējs pie augstiem apgriezieniem kļūst skaļāks, nekā jūs vēlētos, savukārt pārnesumu slēgšanās ir lēna un dažkārt arī strupa.
Šādi braucot, degvielas patēriņš var sasniegt 10 litrus, un galu galā jūs nesaņemat auto, ar kuru būtu īpaši aizraujoši rullēt, turklāt nerodas sajūta, ka dzinējs tik tiešām attīstītu 230 ZS. Ārpus konkrētās konfigurācijas un ar mazāku svaru nekā pilnajam hibrīdam Sportage vajadzētu būt vienai no labākajām vadāmībām kompakto SUV klasē. Tas vienmēr saglabā kontroli pār virsbūves svārstībām un precīzi seko vadītāja komandām, demonstrējot izveicību, un brauc bez gāzelēšanās, ko varētu gaidīt no tipiska SUV.
Nedaudz nejutīgā stūres iekārta neaicina izbaudīt braukšanu tik ļoti, kā šasija kopumā, taču strādā pietiekami intuitīvi. Sportage gaita ir mazliet cietāka nekā vairumam konkurentu, un, ja jums patīk mīksts, visu absorbējošs ģimenes auto, šāda uzvedība jums varētu neiet pie sirds. Taču, lai Sportage balstiekārtu izsistu no līdzsvara, nepieciešams īpaši slikts ceļa segums.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Par spīti neviennozīmīgajiem braukšanas iespaidiem, šo auto nevar nosaukt ne par vienkāršu, ne parastu, un, ņemot ekspresīvo izskatu, Kia ar šādu vērtējumu varētu būt mierā. Tā ir jauna seja populārajā SUV segmentā un tāda, uz kuru vērts atskatīties divreiz: dažā jomā Kia atkal ir pacēlusi latiņu, bet lielajai dzinēju izvēlei ir potenciāls uzrunāt ļoti plašu auditoriju.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...