Testa brauciens

Range Rover Velar pirmais brauciens

Premium SUV no Range Rover
Pneimatiskā balstiekārta sniedz papildu komfortu un daudzpusību.
Uz ceļa Velar atstāj saskaņotāku iespaidu.

KAS TAS IR?

Termins “reducēts dizains” mūsu sarunvalodā parādījās, kad Land Rover 2017. gadā laida klajā ceturto Range Rover modeli – Velar. Toreiz daži no mums apšaubīja šā vārdu salikuma izvēli – galu galā minimālismam ir savas robežas, un tas automātiski nenozīmē kaut ko labāku. Tomēr šī filozofija, kas nozīmē tīras, vienkāršas estētikas dabisku evolūciju un kuru jau labu laiku izmanto daudzi premium klases automobiļu ražotāji, ir devusi pozitīvu efektu, jo jaunais SUV izrādījās drosmīgs un vizuāli pievilcīgs.

Tagad, veicot modeļa pusmūža modernizāciju, šī pieeja ir izmantota no jauna, un Velar dizains ir mainīts… visai minimāli. Tam ir jauni priekšējie un aizmugurējie lukturi, jauns radiatora režģis, pārveidoti buferi un krāsu paletei pievienoti daži svaigi toņi, taču kopējais pārveidojumu efekts ir visai klusināts. Tie ir tādi atjauninājumi, ko jūs varētu pamanīt, automobilim sekojot vai tam tumsā braucot no aizmugures. Visos citos gadījumos izmaiņu noteikšanai nepieciešama vērīga acs. Ja raugās uz tehnisko pusi, lielākajā daļā Velar spēka agregātu lielas izmaiņas nav notikušas.

Modeļa arsenālā joprojām ir diezgan plašs četru un sešu cilindru benzīna un dīzeļa dzinēju klāsts ar vieglā hibrīda sistēmu. Uzlādējamais hibrīds ar benzīna dzinēju ir ieguvis ietilpīgāku akumulatoru, līdz ar to oficiālais elektriskais nobraukums palielinājies līdz 64 kilometriem.

Pārveides darba lielākā daļa notikusi salonā. Tā kā Velar parādījās, pirms JLR sāka ieviest savu Pivi Pro skārienjutīgā ekrāna multivides sistēmu tādos modeļos kā Defender, Range Rover un Range Rover Sport, tagad Velar ir pirmais JLR produkts, kurā iebūvēta sistēmas jaunākā paaudze, līdz ar to tā ietver vairāk funkcionalitātes, nekā bija pieejams iepriekš. Dažādos izvēlņu ekrānos sistēma apvieno klimata, audio un Terrain Response vadības ierīces. Funkciju digitalizācija un integrācija ir ļāvusi vēl vairāk vienkāršot un sakārtot Velar transmisijas tuneļa dizainu.

Galarezultāts ir elegants, taču virsmas izskatās patukšas, un pie šāda risinājuma ir jāpierod. Audiosistēmas skaļuma regulēšanas poga, kā arī ventilācijas un temperatūras regulēšanas pogas ir likvidētas, un sekundārais skārienekrāna panelis pazudis, vietā nākot sīklietu uzglabāšanas zonai un tālruņa bezvadu lādētājam. Paredzama pārmaiņu blakne ir sarežģītāka cilvēka–mašīnas saskarne, lai gan saprātīgi veidotais multivides sākumekrāns ar permanentiem īsceļiem tā malās jaunās sistēmas pieņemšanu padara vieglāku.

Jūs varat pārslēgties starp klimata kontroles, navigācijas, audio un citām izvēlnēm ar vienu pašu pieskārienu, un Land Rover apgalvo, ka 80% funkciju var piekļūt ar diviem pieskārieniem. Tomēr tie ir pieskārieni, kas prasa pilnu uzmanību, nevis ātri uzmestu skatienu. Tie nepārprotami novērš jūsu uzmanību no ceļa daudz vairāk nekā pastiepšanās pēc pogas, kas vienmēr atrodas vienā un tajā pašā vietā. Tie ir arī pieskārieni izliektam skārienekrānam, un, lai cik labi tas būtu novietots, lai cik atsaucīgi darbotos un cik veiksmīgs būtu tā izvēļņu dizains, tas diezgan ātri kļūst netīrs.

 Sistēmai nav atsevišķa fiziska kontroliera, un jums nekas cits neatliek kā vien atkal un atkal ar pirkstu durt ekrānā. Man šķiet, ka luksusa automobiļu gadījumā nav prāta darbs atteikties no pārāk daudziem sekundāro funkciju vadības rīkiem. Manuprāt, tie paver iespēju likt jūsu automobilim izskatīties dārgākam, pamatīgākam, labāk konstruētam un nostrādātam. Modernizētā Velar pārnesumkārbas režīmu svira ir viens no retajiem fiziskajiem rīkiem, kas palicis. Taču man būtu gribējies, ka izjūtas ziņā tā būtu smagāka un pamatīgāka.

Citviet salonā, vismaz mūsu sākumlīmeņa D200 Dynamic SE testa automobilī, materiālu kvalitāte bija mazliet neviendabīga. Blakus mīkstiem fasādes materiāliem, kas atbilst gaidītajam izpildījuma līmenim, es šur tur varēju atrast cietākus, vienkāršākus materiālus.

KĀ TAS BRAUC?

Uz ceļa Velar atstāj saskaņotāku iespaidu. Tāpat kā iepriekš, sešcilindru PHEV un Dynamic HSE izpildījuma automobiļiem standarta aprīkojumā ir pneimatiskā balstiekārta ar regulējamu klīrensu un adaptīvo amortizāciju. To var uzstādīt arī vienkāršākiem četrcilindru variantiem, izvēloties Dynamic Handling pakotni, kas bija mūsu testa auto. Šādi aprīkots Velar piedāvā ļoti komfortablu gaitu un iespaidīgu daudzpusību.

Izvēlieties Comfort režīmu, un automobilis brauks plūdeni un omulīgi; izvēlieties Dynamic, un stūre kļūs nedaudz smagāka, auto reakcijas uz vadītāja komandām būs ātrākas un asākas, un, lai arī Velar nav domāts aktīvas braukšanas entuziastiem, tā uzvedība ir visnotaļ patīkama. Šā vai tā, bet Velar šķiet konstanti grezns. Tam nepiemīt tāda spēja izolēt no ceļa vai vides kā jaunākās paaudzes Range Rover un Range Rover Sport, taču tas aizvien ir vispusīgi komfortabls. Un tas nepārprotami spēj būt SUV, ko ir prieks vadīt vai mašīna, kurā vienkārši vizināties ikdienas gaitās.

Tas attiecas arī uz versiju ar sākumlīmeņa D200 dīzeļdzinēju, kam piemīt pieticīga veiktspēja, taču laba atsaucība un viegla vadīšana, un ikdienai tipiskos braucienos šāds auto šķiet pārliecinošs. Ja liksiet tam strādāt smagi – pie divu tonnu pašmasas un 200 ZS jaudas tas šad un tad var būt nepieciešams, dzinējs kļūs mazliet trokšņains, un tam sāk aptrūkties elpas, tomēr situācija nav problemātiska. No otras puses, izvēlieties mērenu tempu, un auto sasniegs Range Rover netipiski zemu 5,7 l/100 km degvielas patēriņu.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Daudzējādā ziņā Velar piemīt tās īpašās greznības iezīmes, kas raksturīgas lielākajiem Range Rover modeļiem. Taču es neesmu pārliecināts, vai jaunākās izmaiņas to nešaubīgi padarījušas labāku. Tomēr, ciktāl ir runa par gaitas komfortu, vadāmību un arī izskatu, tas joprojām ir SUV, kas viegli izceļas konkurentu vidū un aizvien ir viegli pamanāms

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!