Peugeot e-2008 pirmais brauciens
Modernizētais Peugeot krosovers
Palielināta akumulatora ietilpība un sniedzamība
Uzlabota efektivitāte
KAS TAS IR?
Peugeot e-2008 ir jaunākais modelis Stellantis elektromobiļu saimē, kam tikusi atjauninātā e-CMP platforma un līdz ar to lielākas kapacitātes akumulators.
Tā ietilpība ir palielināta par 4 kWh – līdz 54 kWh (50 kWh izmantojamā kapacitāte), un tas ir palīdzējis WLTP nobraukumu palielināt no 345 līdz 406 kilometriem.
Uzlabota arī elektriskās piedziņas efektivitāte, un patēriņš tagad ir 15,2 kWh/100 km.
Tas gan neatvieglo Peugeot uzdevumu konkurences cīņā, jo, piemēram, Kia e-Niro elektriskais nobraukums kombinētajā režīmā ir 460 kilometru.
Modernizēts arī e-2008 dizains – tagad modelis lepojas ar agresīvāku, plašāku priekšpusi, kā arī jaunu gaismas tehniku priekšā un aizmugurē.
Salonā, augstākajos aprīkojuma līmeņos, parādījušies daži jauni materiāli, taču, kas svarīgāk, visos variantos nu ir jauns 10 collu skārienekrāns. Tam ir jauns sākumekrāns ar konfigurējamām cilmēm, uzlabotu grafiku un citiem elementiem, un multivides sistēma atbalsta Apple CarPlay un Android Auto.
KĀ TAS BRAUC?
Balstiekārtas un stūres iekārtas ziņā jaunumu nav, taču priekšējos riteņus tagad griež jaudīgāks 115 kW (156 ZS) motors. Neraugoties uz ekstra jaudu, e-2008 nav orientēts uz sportisku veiktspēju, ko apliecina arī 9,1 sekundes ieskrējiens līdz 100 km/h.
Te gan jāsaka, ka tehniskie dati neatspoguļo mašīnas patīkamo duku pie nelieliem un vidējiem ātrumiem. Auto šķiet pietiekami sparīgs, pat manevrējot uz ātrgaitas ceļa. Piedevām ar riepām uz 18 collu diskiem e-2008 ripo ar patīkamu elastību un kopumā šķiet savākts, vienmērīgs un drošs.
Mazā stūre rada viltus asuma sajūtu ap kustības nulles punktu, taču citādi mehānisms strādā ar patīkamu pretestību un reakciju, un veids, kā e-2008 uz ceļa seko stūrei, ir visnotaļ rafinēts.
Strauji paātrinoties no vietas ar pagrieztiem priekšējiem riteņiem, riepām pat uz sausa seguma nākas cīnīties par saķeri, un, ja līkumus gribēsiet izbraukt pārāk ambiciozi, e-2008 vienkārši izslīdēs ar priekšējiem riteņiem.
Tātad tas nav nekāds karstais hečbeks, taču auto ir kluss un vadīšana ir intuitīva, vienalga, vai ripināt pa pilsētas centru vai vietējas nozīmes ceļiem. Multivides sistēma ir kļuvusi ievērojamāki labāka – ekrāns ir daudz atsaucīgāks, izvēlnes ērtākas, un tālruņa ekrāna replicēšana darbojas labi. Būtu vēl labāk, ja ekrāna aptumšošana un daži citi iestatījumi būtu atrodami vieglāk.
Taču nu tā ir lieliski lietojama sistēma ar visām funkcijām, ko klienti vēlas, ieskaitot attālināto programmatūras atjaunināšanu. Taču vēl svarīgāk ir tas, ka uzlabojusies faktiskā autonomija un efektivitāte. Mūsu testa braucienā, kas karstā laikā veda pa ātriem un līkumainiem Spānijas ceļiem un šur tur ieveda urbānā vidē, es sasniedzu vidējo patēriņu 15,53 kWh/100 km. Tas nozīmē drošu 320 km reālo autonomiju, kas, braucot lēnāk, varētu sasniegt visus 350 km un pat vairāk. Jāņem gan vērā, ka ziemā faktiskais nobraukums nokritīsies par aptuveni 25 procentiem.
Tādējādi Peugeot ir novērsis divas lielākās e-2008 problēmas: viduvēju nobraukumu un kaitinošu digitālo saskarni.
Labā ziņa pircējiem ir tā, ka elektriskais krosovers pat pēc uzlabojumu kūres ir pieejams par salīdzinoši draudzīgām un konkurētspējīgām cenām. Pamata versija – Active – maksā, sākot no 38 300 eiro, un privātie pircēji cenu var būtiski samazināt, pateicoties valsts atbalstam 4500 apmērā. Vairākums gan drīzāk lūkosies pēc labāk aprīkotajiem Allure un GT variantiem, kuru cenu slieksnis ir attiecīgi 41 100 un 43 700 eiro.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Labi pārdomātais ģimenes elektromobilis ir uzlabots visās nepieciešamajās jomās, un tagad tam piemīt laba efektivitāte un autonomija. Apvienojumā ar komfortablu gaitu un kompetentu vadāmību tas ir uzmanības vērts piedāvājums.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...