Peugeot E-3008 pirmais brauciens
Jauns elektriskais krosovers no Peugeot
Sniedzamība līdz pat 700 km
Futūristisks interjers, kas neatstāj vienaldzīgu
KAS TAS IR?
Jaunais E-3008 piesaka vairākus svarīgus jaunumus, bet var droši teikt, ka nozīmīgākais no tiem ir Stellantis jaunā arhitektūra STLA, kas būs pamats diviem miljoniem automobiļu gadā un kalpos daudziem un dažādiem zīmoliem. Trešās paaudzes Peugeot 3008 ir pirmais uz tās bāzes radītais modelis. STLA Medium (citu izmēru un tipu automobiļiem paredzēta Small, Large un Frame) primāri tika izstrādāta elektromobiļiem, un iekšdedzes un uzlādējamā hibrīda piedziņai tika pielāgota tikai pēc tam.
STLA Medium galvenais inženieris Ervē Šeidegers atklāj, ka daudzi inženiertehniskie risinājumi ir veidoti tieši ap akumulatoru, un tam ir vairākas sekundārās funkcijas, to skaitā nozīmīga loma nesošās konstrukcijas stingrībā. Viens no galvenajiem uzdevumiem bijis padarīt to pēc iespējas lielāku. Tā rezultātā E-3008 ir pieejams 98 kWh enerģijas uzkrājējs, kas nodrošina līdz pat 700 km nobraukumu, tiesa, vairumu noieta veidos spēkrati ar 73 kWh akumulatoru, kas dos 525 km sniedzamību un kam 20–80% uzlāde ar 160 kW jaudu būs iespējama 20 minūtēs.
Sākoties pārdošanai, E-3008 būs pieejams ar vienu priekšējo 157 kW (210 ZS) motoru un pamata akumulatoru. Šāds auto maksās, sākot no 48 400 eiro Allure izpildījumā un no 53 000 eiro kā GT. Vēlāk parādīsies Long Range versija ar 170 kW (230 ZS) motoru un lielo akumulatoru, kā arī divu motoru pilnpiedziņas variants ar 240 kW (320 ZS) jaudu un 73 kWh akumulatoru (arī 525 km sniedzamība). Šis tehniskais bruņojums maina Peugeot pozīciju tirgū, un tas no iedzinēja faktiski kļūst par vienu no elektromobiļu tirgus līderiem.
Saprotams, ka ne visi automobilisti ir gatavi braukt elektriski, un viņiem Peugeot piedāvā 3008 vieglo hibrīdu – šādai versijai ir elektrificēts 1,2 litru benzīna dzinējs (no 32 400 eiro). Atgriežoties pie platformas, STLA Medium ir domāta 4,3–4,9 metrus gariem modeļiem (2,7–2,9 m riteņu bāze).
Būdams 4,54 m garš un uzsēdināts uz 2,7 m riteņu bāzes, E-3008 drīzāk ir kompakts, taču perfekti iekļaujas aizvien augošo 4,5–4,7 m ģimenes krosoveru klases centrā un ir nedaudz lielāks par priekšgājēju. Retrospektīvi Peugeot 3008 ir bijis īsts dižpārdoklis, un, pateicoties pieprasījumam, Peugeot klientiem ir varējis piegādāt vairāk nekā 1,3 miljonus automobiļu. Interesanti, ka pircēji to labprāt pieņēmuši dažādos veidolos.
Sākumā tas bija kompaktvens, tad transformējās par krosoveru, bet nu 3008 kļuvis par fāstbeku. Priekšgājējs bija moderns, izskatīgs automobilis, un uz tā fona jaunais izskatās kā eleganta evolūcija – atjautīgi veidots premium auto ar lieliskām proporcijām, kas ar savu dizainu ir gatavs mest izaicinājumu arī prestižajām markām.
E-3008 ir arī patiesi elegants interjers ar augstas kvalitātes iespaidu. Tajā nav hroma, āda izmantota minimāli, toties ir daudz patīkama auduma un alumīnija dekors. Tam ir arī viens no labākajiem salona apgaismojumiem, kādu esmu redzējis, – ar audumu pārklātajam priekšējam panelim ir fona gaisma, un krāsas mainās atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma (Eco, Normal vai Sport). Tieši šie jauninājumi veido lielu daļu salona pievilcības.
KĀ TAS BRAUC?
Peugeot lepnums i-Cockpit jaunajā izpildījumā standartā tiek aprīkots ar diviem 10 collu displejiem, savukārt GT variantā tam ir milzīgs 21 collas panelis, kurā sapludināts mērpulksteņu bloks un infoizklaides ekrāns.
To nepapildina fiziskas pogas, tomēr braucēju rīcībā ir rinda ar digitāliem slēdžiem, kas pilda īsceļu funkciju, ļaujot, piemēram, tieši veikt telefona zvanu vai ieslēgt stūres apsildi. Sistēma ir viegli saprotama un lietojama, un citi ražotāji varētu pamācīties, ka nav nepieciešams pilnīgi visu saspiest centrālajā ekrānā. E-3008 ir viegli iekārtoties, sēdekļi ir lieliski, un ērtas vadītāja pozīcijas atrašana nesagādā problēmas.
Automobiļiem, kuru virsbūvē apvienotas SUV un kupejas iezīmes, slīpā jumta līnija mēdz nozagt centimetrus virs aizmugurē sēdošo galvām, taču šis nav tas gadījums, un aizmugurē ir arī pietiekami daudz vietas kājām. Parocīgas formas bagāžas nodalījuma ietilpība ir 520 litru. Bet kā tad E-3008 brauc? Iezīme, kas man prātā iespiedusies visvairāk, ir krosovera noslīpētība. Tas ir ļoti kluss automobilis, un braukšana tajā nomierina. Tas nesteidzina, neķircina un neprovocē uz straujiem manevriem.
Tiesa, vieglā stūre un mazākais apgriešanās rādiuss savā klasē padara krosoveru par visai veiklu pilsētas iemītnieku, ko īpaši var novērtēt, manevrējot šauru ieliņu labirintos. Dienvidfrancijas gludais asfalts Nicas apkaimē, protams, nav nekāds amortizācijas testu poligons, taču auto slīd izteikti līgani, un šo raksturu nepārprotami ietekmē arī lielā masa, kas pārsniedz divas tonnas. Pēc aptuveni 120 km nesteidzīgas riņķošanas pa serpentīniem tuvējos kalnos borta datora uzrādītais vidējais patēriņš bija 17,6 kWh/100km.
Oficiālais WLTP rādītājs E-3008 ir 13,9 kWh/100km, kas, starp citu, ir labākais šajā segmentā. Rezumējot var teikt, ka E-3008 brauc vienkārši labi. Kā nekā tas ir ģimenes krosovers un paredzēts tiem, kuri vēlas kvalitatīvu un viegli lietojamu auto. Viss ir droši, stabili un paredzami, un tieši to jau arī gaida šāda auto pircēji.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
E-3008 ir ļoti kompetents automobilis, kas daudziem šķitīs iekārojams un, nav šaubu, ka tas sagādās patīkamus brīžus. Tas nav pats ietilpīgākais vai lētākais elektriskais krosovers, tomēr tāds tas nemaz necenšas būt. Tā vietā Peugeot tiecies radīt modeli ar līganu gaitu, lielu sniedzamību un patiesi kvalitatīvu interjeru. Būsim godīgi – tās ir iezīmes, ko ne vienmēr izdodas pieburt pat premium segmenta automobiļiem.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...