Toyota Camry pirmie iespaidi
Dižpārdoklis modernā dizainā
Ieguvis 2,5 l pašuzlādes hibrīda agregātu
Sākumcena - 38 600 eiro
KAS TAS IR?
Pārlaižot skatienu pirktāko modeļu topiem, var rasties iespaids, ka sedani ir kandidāti uz vietu automobiļu sarkanajā grāmatā, un, pat ja tos tur ierakstīs, nav teikts, ka tas palīdzēs. Kādreiz tie skaitījās prestiži auto, ko dienesta mašīnu statusā bija iecienījuši uzņēmumi un nesmādēja arī privātie, bet tagad pircēju vēlmes ir saistītas ar pavisam cita veida spēkratiem.
Taču šāds priekšstats atbilst patiesībai tikai tad, ja aplūko Eiropas tirgu, jo citviet pasaulē un īpaši Ziemeļamerikā vidējās klases sedanu tirdzniecība noris lieliski, un, pateicoties pieprasījumam, šie modeļi pastāvīgi tiek modernizēti. Viens no žanra klasiķiem ir Toyota Camry modelis, kura izlaide kopš 1982. gada ir pārkāpusi 21 miljona slieksnim un kas ir markas flagmanis vairākos tirgos. Piemēram, ASV vien ikgadējais noiets svārstās ap 300 tūkstošu automobiļu.
Atskatoties pavisam nesenā pagātnē, redzams, ka Camry bija nepieciešama modernizācija, un modeļa jaunākā iterācija tika prezentēta pagājušā gada izskaņā. Automobiļa dizains ir izstrādāts Kalifornijas dizaina studijā CALTY un pārņēmis iestrādes, kas izmantotas jaunākajiem modeļiem, to skaitā Toyota Prius un C-HR.
Rezultāts ir pārsteidzoši efektīvs un efektīgs, jo jaunais priekšgals un profila siluets padarījuši automobiļa ārieni daudz modernāku un jauneklīgāku, liekot agrāk 32 šādiem auto rezervēto apzīmētāju un salīdzinājumu krājumu ielaist šrederā. Par 30 mm pagarinātā priekšējā pārkare, kas palīdzējusi ieviest optimālas “āmurgalvas” proporcijas, zemāka jumta līnija aizmugurējā daļā, efektīgi veidots aizmugurējais bampers un grafiski precīzie, modernie lukturi modeļa ārienei ienesuši negaidītu dinamiku. Kurš to būtu gaidījis no Camry!?
Modernizētā interjera fokālais punkts ir jaunās multivides sistēmas 12,3 collu displejs, kas papildina digitālo mērinstrumentu paneli, bet jaunais stūresrats patīkami atšķiras no seno laiku Toyota barankām. Bezvadu Apple CarPlay un Android Auto ir standarta aprīkojums, un salonā ir izvietotas piecas pieslēgvietas viedierīču uzlādēšanai. Viena joma, kur vecās skolas konservatīvā pieeja var nākt par labu, ir vadības rīki. Iespējams, klasiskajam transmisijas pārslēgam varētu atrast alternatīvu risinājumu, bet –ziskās pogas ir laba lieta. Salona apdares ziņā ražotājs izvēlējies vieglu formālismu.
Viss ir solīdi, interjers salikts kvalitatīvi, tomēr niansēs tas atšķiras no premium zīmolu piedāvājuma. Piemēram, sēdekļi ir ergonomiski pareizi, bet dažos citos šīs klases auto tie šķiet mazliet viesmīlīgāki. Automobiļa gabarīti atspoguļojas pasažieru ērtībās – salons ir gatavs uzņemt liela auguma braucējus gan pirmajā, gan otrajā sēdekļu rindā, un aizmugurējo atzveltņu leņķis ir piemērots ilgiem braucieniem. Camry ir klasisks sedans, tāpēc tam ir zināmi bagāžas pārvadāšanas ierobežojumi: bagāžnieka ietilpība pati par sevi ir laba, taču jūs šajā automobilī nevarēsiet ierūmēt lielgabarīta priekšmetus.
KĀ TAS BRAUC?
Camry ir pieejams viens vienīgs dzinējs, un tas ir piektās paaudzes pašuzlādes hibrīds. Paaudžu nomaiņa ir nesusi virkni uzlabojumu, kas paaugstinājuši akumulatora, transmisijas, invertora un citu hibrīda komponentu sniegumu, kā arī samazinājuši sistēmas svaru un izmērus. Elektriskā sadaļa darbojas kopā ar 2,5 litru četrcilindru benzīna dzinēju un kopā nodrošina veselīgu 230 ZS jaudu. Pateicoties akumulatora uzlabojumiem, dzinējs var strādāt ar zemākiem apgriezieniem, un attiecīgi nedaudz pazeminās arī trokšņu līmenis un degvielas patēriņš, kura oficiālais rādītājs tagad ir 4,8 l/100 km. Visbeidzot Camry ir kļuvis mazliet ņiprāks un līdz 100 km/h ieskrienas 7,2 sekundēs jeb par sekundi ātrāk nekā agrāk.
Camry balstiekārtas pienākumus pilda Makfersona sistēma priekšā un divu sviru sistēma aizmugurē. Savos iepriekšējos Toyota jaunās paaudzes modeļu apskatos mēs jau vairākkārt esam rakstījuši, ka hibrīda sistēma ir nogājusi garu attīstības ceļu un agrākie trūkumi palikuši pagātnē. O.K., ja iespiedīsiet pedāli grīdā, atsevišķās situācijās var nākties klausīties dzinēja dūkšanu paaugstinātos toņos,
Kravas nav Camry prioritāte, taču bagāžnieks ar gandrīz 500 litru tilpumu ir praktisks. 12,3 collu skārienekrānam ir parocīga forma, un tas ir ātrdarbīgs. Fiziskas pogas atvieglo dzīvi. taču kopumā automobilis reaģē atsaucīgi un precīzi, nodrošinot visu nepieciešamo dinamiku. Ja ir vēlēšanās, var braukt tīrā elektriskajā režīmā un ir iespējams ieslēgt sporta režīmu, taču Camry gadījumā pēdējais šķiet tīrā formalitāte, jo auto visu dara labi ar pamata iestatījumiem.
Attiecībā uz gaitas īpašībām var teikt, ka modernajām Toyota piemīt līdzīgs raksturs, un Camry te neizlec. Stūre un piekare nav tik jutīga kā dažos citos auto, bet vienlaikus Camry netrūkst precizitātes. Šādas iezīmes pozitīvais blakusefekts ir tāds, ka auto ir samērā vienaldzīgs pret sīkajiem nelīdzenumiem, kam katru dienu pārbraucam neskaitāmas reizes, un rodas sajūta, ka balstiekārta ir radīta ilgai kalpošanai.
Camry vadāmība jāraksturo kā stabila un droša, kas arī nav nekāds brīnums, ņemot vērā garo riteņu bāzi un salīdzinoši zemo smaguma centru. Ārpus pilsētas Camry ir kluss automobilis, ko novērtēs ikviens, kam regulāri veicami tālāki braucieni. Pluss ir arī degvielas ekonomija, kas pozitīvi atspoguļosies ilgtermiņa ekspluatācijā.
Nebūt nebraucot ekosacensību režīmā, mūsu vidējais patēriņš saskaņā ar borta datoru bija 5,3 litri. Gatavojot Camry, ražotājs to ir apgādājis ar jaunās paaudzes drošības sistēmām. Lielākoties tas devis uzlabotu automobiļa spēju uztvert apkārtni, kā arī precīzākas un vienmērīgākas reakcijas uz dažādu veidu šķēršļiem.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Mainoties tirgum, Camry ir kļuvis par tādu kā specializētu produktu. Ne velti Vecajā kontinentā Toyota to piedāvā tikai dažās Centrāleiropas valstīs un Baltijā.
Līdz ar to atbilde skan šādi – ja jūs gribat Camry vai principā apsverat sedana iegādi, tad, jā, to ir vērts izsvērt, jo automobilis ir ieguvis uzlabojumus visur, kur tie bija nepieciešami, bet jaunais dizains ir negaidīts un ļoti patīkams pārsteigums. Modelim ir četri aprīkojuma līmeņi, un cenu diapazons ir no 38 600 līdz 46 500 eiro.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...