Pirmie iespaidi par Škoda Elroq elektroauto
Škoda jaunākais elektroauto
Radniecīgs ar Enyaq
Sākumcena - 34 700 eiro
Kas tas ir?
Jaunākais papildinājums Škoda elektromobiļu flotē nes simbolisku nosaukumu, jo tajā ir gan norāde uz elektrību, gan uz attālu saistību ar plaši pazīstamo kompaktklases automašīnu Škoda Karoq. Tehniski Elroq ir 250 tūkstošos eksemplāru pārdotā Škoda Enyaq dvīnis, jo dala ar Eiropas bestselleru Volkswagen grupas MEB platformu - līdz pat identiskai riteņu bāzei, kas ir veselīgi 2765 mm.
Līdzības starp abiem modeļiem var saskatīt arī dizainā, jo abu aizmugures daļas jau Elroq prezentācijas brīdī bija noformēta visai saskaņoti. Priekšskatā kopš Enyaq modernizācijas abi elektromobiļi runā jaunajā Modern Solid dizaina valodā. Tomēr Elroq ir par 16 cm īsāks, nedaudz šaurāks un augstāks, tāpēc tam ir drīzāk Karoq līdzīgas virsbūves proporcijas, kas milzu riteņu dēļ (ne mazāk kā 19”) dažos rakursos izdevīgi atgādina arī kaut ko no Land Rover pasaules. Škoda neslēpj ambīcijas izvirzīt Elroq par pirmo elektrisko krosoveru, kura cena pietuvotos degvielas analogam.
Sākuma cena 34 700 eiro norāda uz to, ka ambīcijas ir pamatotas. Ekonomijas nolūkos Elroq vismaz sākotnēji tiks piedāvāts tikai ar aizmugurējo piedziņu, jo topa modelis 85x ir dārgs un konkurētu ar Enyaq. Šo pašu stratēģiju veiksmīgi izmanto, piemēram, Audi, kura augstākās klases elektromobiļi kā Q8 e-tron pārsvarā izvēlēti pilnpiedziņas izpildījumā, kamēr Q4 e-tron pircēji dod priekšroku lētākai vienass piedziņai.
Škoda Elroq Latvijā iegādājams trīs dažādās modeļu versijās - 50, 60 un 85 ar 170 - 286 ZS jaudu. Bāzes Elroq ir 55 kWh baterija, bet jaudīgākajiem modeļiem - 63 un 82 kWh. Tāpat kā savulaik Enyaq, arī Elroq optimālais modeļa variants ir 60, jo sniedz solīdu sniedzamību un aprīkojumu 40 tūkstošu eiro robežās, plus papildaprīkojums, mīnus EKKI līdzmaksājums.
Pamataprīkojuma līmeņi ir divi, Essence un Selection, taču Elroq iespējams radoši bagātināt ar dažādām aprīkojuma pakotnēm - SMART, PLUS, ADVANCED un MAXX. Interjera apdares varianti vien ir četri, tostarp interesantais Lodge (650 eiro) ar oranžkrāsas drošības jostām. Pakotnes var noderēt Essence modeļa pilnveidošanai, jo bāzes Elroq trūkst ne tikai divzonu “klimata” un bezatslēgas piekļuves, bet arī tik elementāru mūsdienu autodzīves kvalitātes apliecinājumu kā sēdekļu un stūres apsilde.
Aplūko jaunāko Škoda modeļu piedāvājumu šeit!
Elroq pircējiem jāņem vērā, ka siltumsūknis arī neietilpst standartaprīkojumā, un par to jāpiemaksā 1120 eiro, bet jebkura krāsa, izņemot Energy Blue, prasīs vēl 730 eiro. Skaistākais Elroq tonis ir jaunais timiāna zaļais, taču krāsa, protams, ir gaumes lieta.
Elroq salons visā pilnībā atgādina Enyaq, taču materiālu kombinācijas ir spirgtākas un pat nedaudz sportiskākas arī vienkāršākajos modeļu variantos. Vietas aizmugurē ir pietiekami daudz, tomēr īsākas virsbūves dēļ izkāpšana no otrās rindas nav tik ērta. Kā īstena Škoda, Elroq ir pārpilns Simply Clever risinājumiem, no kuriem aizkustinoši vienkāršs un vienlaikus ģeniāls ir tīkliņš zem bagāžnieka iekšējā pārsega uzlādes kabeļu uzglabāšanai.
Kā tas brauc?
Saīsināta Enyaq varianta koncepts var šķist mulsinošs tikai līdz brīdim, kad sākat braukt ar Elroq. Kā zināms, katrs jauns modelis uz pazīstamas platformas paver iespēju dažādiem uzlabojumiem, un Škoda nav šķiedusi laiku velti. Stūros atvirzītie riteņi un platā stāja padara braukšanu ar Elroq aizraujošu un saistošu.
Dažās epizodēs tas vienkārši dara visu ātrāk par līdzīgu Enyaq, jo ir mazāks un vieglāks. Citkārt cauri pazīstamam balstiekārtas tvērienam spiežas cauri jaunas rakstura īpašības, piemēram, uzsvērti smaga stūre. Neparastā kārtā izveicīgākā elektromobiļa iespaidu atstāj tieši vienkāršākais Elroq ar 170 zirgspēkiem. Lai gan tā faktiskā sniedzamība nav liela, ap 300 km, un dārgākie Elroq ir ātrāki, Elroq 50 ir vistuvāk idejai par elektrisku Karoq.
Elroq 50 ir vieglāks stūrē, un teorētiski atbilstošāks plašajai pilsētnieku un pilsētnieču kategorijai, kura tālākus braucienus uzņemsies vien paretam. Uzlādes jauda pie līdzstrāvas stacijas gan ir mazāka nekā topmodelim, 120 kW pret 175 kW, taču atšķirīgo bateriju dēļ uzlādes laiks līdz 80% ir praktiski vienāds. Wallbox režīmā Elroq spēj uzņemt līdz 11 kW, bet laukos to var lādēt arī no sadzīves elektrotīkla.
Ja komplektācija gadījusies dāsnāka, var papriecāties par head - up displeja paplašinātās realitātes strēlēm un matricu gaismām, kad iestājas tumsa. Elroq ļoti piestāv sporta stūre un to itin viegli iztēloties kā Karoq SportLine tēla turpinātāju.
Vai to ir vērts pirkt?
Enyaq papildspēki kompaktāka un lētāka elektrokrosovera formā Škodai nāk īstajā laikā. Ķīniešu elektromobiļu invāzija un citu konkurentu piedāvājums liek rīkoties izšķirīgi un ātri, netērējot laiku pārdomām, vai tikai MEB platforma nav novecojusi un sevi izsmēlusi. Elroq možā personība aprāda, ka tajā vēl ir daudz elektronu pulvera, kas gatavs uzlādēt auditoriju, kura Škodai līdz šim bijusi nesasniedzama Enyaq relatīvās dārdzības dēļ. Pirmās pazīmes liecina, ka 40 tūkstoši eiro par šāda izmēra elektromobili ir ne vien pieņemama, bet pat pieprasīta maksa par izskatīgu un viedu Škodu, kas pārmaiņas pēc nemaz neizskatās pēc Škodas.
Dati:
- Cena: eiro 34 700 - 45 990
- Dzinējs: elektrisks, RWD
- Jauda: 170 - 286 ZS
- Griezes moments: 310 - 545 Nm
- Pārnesumkārba: 1 pārnesuma tiešā piedziņa
- Pašmasa: 1949 - 2256 kg
- 0 - 100 km/h: 6,6 - 9 s
- Maks. ātrums: 160 - 180 km/h
- Baterija: 55 - 82 kWh
- Sniedzamība: 373 - 578 km
- Patēriņš: 15,3 - 16,6 kWh/100 km
- Co2: 0 g/km
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...