Testa brauciens

Subaru Forester pirmie iespaidi

Jaunais Forester praktiķis
Pieejams ar benzīna pašuzlādes hibrīdu
Sākumcena - 35 900 eiro

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

Vizuāla modernizācija veikli maskē daudz būtiskākus uzlabojumus uzticamā japāņu praktiķa raksturā.

Kas tas ir?

Subaru uzticamā un lielākā SUV formula turpina dzīvi jaunā izpildījumā. Forester pārmaiņus skatās te uz mežu, te pilsētas ugunīm, un abās vidēs kā jūtas, tā izskatās iederīgi. Jaunākais, nu jau sestais Forester izlaidums ir padziļināta iepriekšējā modeļa modernizācija. Virsbūves izmēri un apjoms saglabājušies, taču pilnībā no jauna izveidota priekšējā reste, LED starmeši, sānu dekoratīvās aizsarguzlikas un aizmugurējie lukturi. 

Modeļa nosaukums pēc jaunākās modes iepresēts bagāžnieka vākā. Forester gājuši secen tādi spridzīgās autobūves atribūti kā dinamiskie jeb skrejošie virzienrādītāji. Taču Forester galvenajiem lietotājiem tādi sīkumi parasti nešķiet svarīgi, toties labi, ka tagad arī pretmiglas lukturiem ir gaismas diožu spožā jauda. Par spīti radikālai priekšpuses izteiksmes transformācijai kopumā Forester vēl arvien izskatās pēc lādzīga praktiķa, un pat 19 collu rati ar 235/50 izmēra riepām automašīnas dziļajās arkās izskatās mazi. Standarta riepu izmērs ir 225/55 R18.

Forester kabīne uzņem ar ierasto japāņu plastmasas atturību un analogo mērskalu paneli, kam virtuāli animētas alternatīvas nav arī par atsevišķu piemaksu. Svarīgākais jauninājums ir lielais, vertikālais infoekrāns no Subaru Outback. Tā grafika un iedalījums ir identisks Subaru flagmaņa lietotnei, tāpēc viss ir ātri atrodams un pārsvarā apzīmēts prāvām, labi saskatāmām ikonām. Piekļuve neizbēgamā ātruma brīdinājuma signāla atslēgšanai varēja būt īsāka, taču ar laiku algoritms “iesēžas”, un nejauko pīkstuli var aši atslēgt pat neskatoties ekrānā. 

Pāreja uz vienoto planšeti neizbēgami nozīmē arī atsevišķu klimata kloķīšu zaudējumu, - nu tas viss dzīvo ekrānā. Par laimi, abpus ekrānam atstāti tiešās piekļuves temperatūras taustiņi, skaļuma un izvēlnes poga. Arī zona ap pārnesumkārbas sviru ir spoža un klaja, jo X-Mode braukšanas režīmu vadība uzticēta lielajam ekrānam. Turpat mitinās arī Apple Car Play savienojums.

Tā kā Forester mehāniskā daļa faktiski nav mainījusies, savā vietā palikusi arī variatora svira. It kā nedaudz vecmodīgi, bet kas zina, kā Forester publika uzņemtu ātrumkloķi zem stūres kā jaunajos VAG modeļos vai P, D un R pogas kā Hyundai un Honda? Modernizācijas gaitā Subaru centies piešķirt Forester interjeram vairāk šika. Tā piemēram priekšējā paneļa daļa pretim blakussēdētājam iemantojusi interesantu virsmas struktūru un kontrastējošas krāsas dekoru zemāk. It kā nekā sarežģīta, taču šis akcents piešķir citādi vienmuļajam salonam patīkamu dizaina noti, savā ziņā pat izmeklētāku nekā divas reizes dārgāka Land Cruiser salonā. 

Vēl viens bikls solis elegances virzienā ir Alcantara apšuvums durvīs un maza putniņa siluets vējstikla stūrī. Visbeidzot, - un tas nav redzams, bet gan tikai dzirdams - jaunajam Forester ir par 39% labāka skaņas izolācija, sevišķi ap agregātu telpu. Jau ierasts, ka Forester ir plašs apjomīgs salons, daudz vietas arī aizmugurē, liels bagāžnieks un dāsns stiklojuma laukums.

Kā tas brauc?

Vienīgais pieejamais spēka agregāts ir benzīna pašuzlādes hibrīds uz hrestomātiskā 2 litru boksedzinēja bāzes. Savienojumā ar nelielu 12 kilovatu elektromotoru Forester spēkstacija attīsta visai pieticīgu 136 ZS jaudu - par 14 ZS mazāk nekā agrāk. Tomēr zūdīties par jaudas denomināciju nav vērts, jo griezes moments saglabājies iepriekšējās robežās, bet elektriskās piedziņas atbalsts pielāgots (tātad pārprogrammēts) plašākam braukšanas apstākļu diapazonam. Tas nozīmē, ka elektromotora iejaukšanās turpmāk notiks biežāk un aktīvāk, ja vien gaitas akumulatora kondīcija to pieļauj.

Oficiālie paātrinājuma rādītāji - 12,2 sekundes līdz 100 km/h neiepriecinātu pat rūdītus flegmatiķus, taču Forester sniegums dabā šķiet daudz straujāks. Pilsētā SUV paātrinās pieklājīgi, tikpat adekvāti uzņem ātrumu sākoties šosejai un bez pūlēm tur tempu arī turpmāk. Lieli nopelni subjektīvā braukšanas komforta vairošanā ir pieminētajai skaņas izolācijai, kas neļauj izlauzties līdz kabīnei variatora provocētajai motora troksnim. Vidējais degvielas patēriņš reti ir zemāks par 8 litriem, un degvielas tvertne joprojām ir maza - 48 litri.

Lai gan pienāktos uzskatīt, ka Subaru Forester vērtības kodols ir simetriskā pilnpiedziņa ar tās plašajām iespējām (jo Subaru, kā zināms, izbrauks!), vērtīgākā ir balstiekārta. Tā satur visparastākās spirālatsperes un tikpat parastus (nosacīti) amortizatorus bez modīgām regulēšanas iespējām, tomēr Forester gaita ir apbrīnojami liega un saturīga reizē. Būtu ļoti jāpacenšas, lai bedrē izsistu amortizatorus līdz galam, un tie nepadodas kaitīgām sānsverēm, kad gadās strauji izvairīties no pārgalvīga, veca Volvo vai noteikumu un saprāta robežās jāapdzen kravas automašīna. 

Otrā manevra gaitā var pamanīt, ka arī stūres iekārtas darbība kļuvusi tiešāka, lai gan to mazliet “izsmērē” ziemas riepas. Kā automašīna ar tik utilitāra spēkrata saknēm evolucionējusi līdz šādām gaitas īpašībām, īsti netop skaidrs pat noskatoties nūģīgu un grūti uztveramu ražotāja prezentāciju, kas ziņo, ka piekares sānu svārstības samazinātas par 44%. Vienkārši pieņemiet faktu, ka jaunais Forester brauc labāk.

Vai to ir vērts pirkt?

Ja vien spējat atturēties no pamatotām prasībām pēc lielākas jaudas un plašākas digitalizācijas, Subaru Forester ir kolosāls pirkums. Adventure komplektācijā tas maksā 35 900 eiro, tātad tikai nedaudz vairāk par aizejošo modeli, kas nelielā skaitā vēl arvien ir pieejams tirdzniecībā. Limited un Touring attiecīgi prasa finansējumu 39 990 vai 41 900 eiro apmērā, kas par virskompaktu pilnpiedziņas SUV ar visām ērtībām mūsdienās šķiet neticami pieņemama cena. Ja neskaita mazliet pieticīgāko Adventure, tad abās pārējās versijās viss, ko Forester piedāvā ir standartaprīkojumā - no 360 grādu kamerām līdz elektriski regulējamiem ādas sēdekļiem.

 

  • Cena: 35 900 - 41 900 eiro
  • Dzinējs: 4 cilindri, 1995 ccm, bokserdzinējs, MHEV
  • Jauda: 136 ZS pie 5600 apgr./min
  • Griezes moments: 248 Nm pie 2250 apgr./min
  • Pārnesumkārba: Bezpakāpju variators
  • Pašmasa: 1750 kg
  • Minimālais klīrenss: 220 mm
  • Pieļaujamā piekabes masa: 1870 kg
  • Patēriņš: 8,1 l/100 km
  • CO2 izmeši: 183 g/km

Konkurenti: Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Hyundai Tucson, Kia Sportage

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...