Testa brauciens

Alfa Romeo MiTo 1,4

Vērtē Normunds Avotiņš
Lielisks 155 ZS 1,4 litru dzinējs
Izteiksmīgs, bet arī dārgs

Pirmais Latvijā reģistrētais Alfa Romeo MiTo aprīkots ar jaudīgāko iespējamo dzinēju, 1,4 litru turbopūtes motoru, kas attīsta 155 ZS. Tā ir pareizā izvēle no emociju un mārketinga viedokļa, jo MiTo dota tikai viena iespēja atstāt paliekošu iespaidu, un atmosfēriskais 1,4 litru motors te nav palīgs. Turpretim no finansiālā aspekta turbomotors nav veiksmīgākā izvēle, jo MiTo ar šo dzinēju ir par 1700 latiem dārgāks nekā bāzes modelis.

Tāpat kā citi "izmēru samazināšanas ēras" motori, 1.4 Turbo stiprina ticību šī tipa dzinēju nākotnei. Tas darbojas tikpat spēcīgi kā parasts divlitru motors, turbīna iegriežas momentā, un paātrinājums līdz 100 km/h tieši astoņās sekundēs ir rokā.

Ne mazāk iespaidīga ir mazā motora elastība – jūs varat nejauši aizmirst, kurā ātrumā palikusi sešpakāpju pārnesumkārba, automašīna tomēr nenoslāps un pat centīsies paātrināties.

Gaitas īpašības
Alfa Romeo savienojusi dzinēju ar sportisku izplūdes traktu, kam ir brīnišķīgi nostādīta balss. Sevišķi uzstājīga tā kļūst, pārslēdzot Alfa Romeo DNA sistēmas slēdzi pozīcijā Dynamic. Vienlaikus saasinās reakcija uz gāzes pedāli un izmainās elektriskā stūres pastiprinātāja darbība. Slēdzim ir arī pretējā pozīcija Allweather ziemai un slidenam laikam. Automobilis stūrējas pat labāk par Alfa 159 un pilnīgi noteikti – par Alfa 147.

Lai gan MiTo būvēts uz Fiat Bravo šasijas, Alfa Romeo izmainījis pa savam amortizatorus, atsperes, bukses utt., tāpēc MiTo ir mazs sporta auto, kura gaitas īpašības ir līdzvērtīgas Mini. Pat trokšņu izolācija it nemaz neatgādina agrākos itāliešu automobiļus. MiTo dizains atspoguļo reto Alfas superauto 8C Competizione, taču pirmā tikšanās dažam beidzas ar savilktām uzacīm un tikpat apaļām acīm kā MiTo lukturi.

Bez diviem radikāli atšķirīgiem 1,4 litru motoriem Alfa Romeo piedāvā MiTo arī jaunu 1,6 l dīzeli ar 120 ZS un augstu cenu. Tomēr dīzelis atlīdzinās ar zemu degvielas patēriņu, jo 1.4 Turbo solīto 6,5 l/100 km vietā vidēji patērē vismaz 8. Alfa gan arī nenoliedz, ka pilsētas minisacīkstēs turbomotors prasa pat vairāk – 8,5 l/100 km.

Aprīkojums
Vismazākais Alfa Romeo nav slikti aprīkots, taču 195/55 R16 tērauda diski tai nepiestāv. Tāpēc aksesuāru plaukts ir tikpat garš kā greznumlietiņai Fiat 500, iespējami piecu krāsu paneļi ar kevlara imitāciju, vieglmetāla disku fasoni pārsteidz cits citu skaistumā, un priekšējos lukturus var izcelt ar piecu dažādu krāsu rāmīšiem. 

Demonstrācijas automobiļa cena sasniedz 18 590 latu, kas ir ļoti daudz par mazās klases auto, pat tik stilīgu kā šis. Tomēr pilns drošības spilvenu komplekts un elektroniskās palīgierīces ir standartaprīkojums, tajā skaitā reti sastopama, bet ļoti vajadzīga DST (Dynamic Steering Torque) sistēma, kas neļauj motoram raut sāņus priekšējos riteņus un stūri.

Arī pēc salona apdares MiTo pārspēj lielos Alfa Romeo, kas ir visai neparasti. Sānu durvis ir bez rāmja, kas vairo modes auto statusu, tomēr aiz tām nākas konstatēt, ka MiTo Progression par vairākiem vajadzīgiem aksesuāriem, piemēram, manuālo kondicionētāju jāpiemaksā.

Šajā ziņā topversija Distinction ir izdevīgāka, jo tajā duālā FULL AUTO klimata ierīce jau iebūvēta, bet papildaprīkojums iedalīts t.s. paketēs, kas ļauj uzreiz noformēt auto kā nākas, kopumā samaksājot mazāk nekā par katru detaļu atsevišķi. Katalogā atrodams vesels ducis sēdekļu apšuvumu kombināciju, ieskaitot perforētu ādu, taču sarkani melns Tessuto Sport šķiet praktiskākais un piemērotākais automašīnas temperamentam.

Komforts
Iekļūšana aizmugurējā sēdeklī ir vienkārša, tomēr vietas ir maz. Sēdekļus var nolocīt, lai palielinātu bagāžnieku, kas ir dziļš un neliels.

Alfa Stūre ir laba gan pēc formas, gan regulēšanas diapazona. Sportiskas braukšanas cienītāji novērtēs zemo sēdpozīciju un sēdekļu regulēšanas iespējas, ar kurām MiTo pievieno vēl pāris punktu sacensībā ar lielajiem Alfa Romeo. 

Secinājums
Alfa Romeo MiTo ir viens no izteiksmīgākajiem mūsdienu mazauto, kas demonstrē itāliešu spēju uz pozitīvām pārmaiņām. MiTo vairs nav tikai skaistums, bet arī akurāts salons un pārdomātas gaitas īpašības. Diemžēl taupību MiTo nepazīst, un tik temperamentīgas mīļākās uzturēšana šikā izskatā, labā formā un možā garastāvoklī izmaksās tikpat cik garlaicīgs, taču divreiz lielāks automobilis.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Alfa Romeo Stelvio

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Alfa Romeo Stelvio ir itāļu autoražotāja pirmais krosovers, kas noteikti patiks azartiskas braukšanas piekritējiem, taču tā interjers diemžēl nav tik izsmalcināts, kā konkurentiem no Vācijas.